FRANKFURT ZOO: FEEDING TIME

LIVESTREAM BANNER


   
 
     
» Jump to German Version
   

 

Challenge:
In celebration of the 150th anniversary of the Frankfurt Zoo, in 2008 their advertising measures were to be intensified. The attractiveness of the zoo as a recreational experience was to be communicated to motivate as many people as possible to come.

Idea:
The most fascinating thing about visiting a zoo is to see the animals being fed. Since this has to be experienced live to really be appreciated, a livestream banner is the key. It allows for interaction between animals and people which is initiated virtually and carried out in reality.

The user can observe colorful rainbow fish in an aquarium and interact with them live. By clicking on the buttons “Feed” or “Bubble”, the fish are fed in reality or oxygen bubbles are released which spurt up past them. The reaction of the fish is seen instantaneously in the aquarium.
Via the deep link “Zoo Frankfurt”, the user is directed from the banner to the website of the Frankfurt Zoo – right to the page with the feeding times.

Result:
The livestream banner attracts a lot of attention – online it is able to generate real enthusiasm for  the live experience at the zoo.

     





 
 
   
   
     
     
     
     
     
     
     
     
   

 

ZOO FRANKFURT: FÜTTERZEIT

LIVE-STREAM BANNER

 
   
 
     
» Jump to English Version
   


Die Herausforderung:
Anlässlich des 150-jährigen Jubiläums des Zoologischen Garten Frankfurt sollen 2008 die Werbemaßnahmen intensiviert werden. Das attraktive Freizeiterlebnis „Zoo“ soll besonders viele Menschen zum Besuch motivieren.

Die Idee:
Was beim Zoobesuch am meisten fasziniert: die Fütterungen der Tiere. Genau dieses Live-Erlebnis setzt der Live-Stream-Banner „Fütterzeit“ extrem lebendig in Szene. Er ermöglicht eine Interaktion zwischen Mensch und Tier, die virtuell ausgelöst und real umgesetzt wird.

Der User kann bunte Regenbogenfische in einem Aquarium live beobachten und direkt mit ihnen in Kontakt treten: Durch einen Klick auf die Buttons „Live füttern“ oder „Live blubbern“ kann er die Fische füttern oder Sauerstoffbläschen aufsteigen lassen. Die Reaktionen sind unmittelbar im Aquarium sichtbar.
Über den Deep Link „Zoo Frankfurt“ gelangt der User vom Banner direkt zur Website des Frankfurter Zoos – und zwar genau auf die Unterseite mit den Fütterzeiten.

Der Effekt:
Der Live-Stream-Banner sorgt für hohe Aufmerksamkeit und begeistert schon online für das Live-Erlebnis „Zoo“. 
     
blubbern